Välkommen till Pysseltajm

I den här bloggen kommer jag att lägga upp diverse saker jag pysslar med. Allt ifrån virkning och pärlplattor till grafisk design och teckningar. Jag hoppas kunna inspirera andra pysslare, precis som andra pysselbloggar inspirerar mig.

Vem är jag då? Jag är en tös på 23 år som alltid älskat att pyssla och vara kreativ på olika sätt. Bor i Umeå tillsammans med min pojkvän, våra två katter och tamråttor. 2010 tog jag studenten från gymnasiet där jag gick teknikprogrammet med inriktningen Grafisk Form och Design. Just nu läser jag Civilingenjörsprogrammet i Teknisk fysik vid Umeå Universitet.

Tidig vår 2010 läste jag om dessa söta amigurumisar i en tidning och blev intresserad! Jag letade upp information och mönster på nätet och virkade min första figur (i ett alldeles för tunt garn till för tjock virknål och räknade fel på maskorna så blev inte riktigt som den skulle). Sedan dess var jag fast!
 
Utöver virkningen pysslar jag även med annat, till exempel polymerlera, stickning, vänskapsarmband mer mera. Det går i perioder och då jag ledsnar på något hoppar jag vidare till något annat för att komma tillbaka till den tekniken igen senare. 

Nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva men kanske uppdaterar här så småning om.
Är det något annat du undrar över så är det bara att maila!

Hoppas du kommer trivas här på bloggen! :)

Kontakt: pysseltajm[at]gmail.com (byt ut [at] mot @)
Trackback