En liten mus


Mönster: Virka amigurumi av Mia Bengtsson

Den här lilla söta musen kan man säga var en test-mus. Jag testade tre nya saker med den!
1. Virka med rätsidan(?) utåt. Jag brukar virka med andra sidan utåt, alltså virka på sidan längst ifrån mig när jag gör runda saker. Varför vet jag inte, tycker väl att det är lättare.
2. Ny stoppning än tidigare! Tidigare använde jag ett halvkasst bommulsstoppning som blev knöligt. Här använde jag istället stoppningen från en fiberkudde. Funkade super!
3. Nya ögon! Detta blev min första amigurumi som fick testa hemmagjorda cernitögon. Väldigt sött!

Utöver testerna den stackars musen fick utstå fick han dessutom en ovanligt lång svans. Jag tror den är ca två kroppslängder.

Musbebisen har inte fått något namn ännu :) Några förslag?


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: