Fodral till virlnålarna

Det här är det jag pysslade med största delen av dagen igår. Jag gjorde ett fodral till mina virknålar! (Eller majorieten är farmors och mormors som jag lånar på obestämd tid xD) Hittade modellen när jag letade inspiration på nätet. Så jag kollade med mamma om vi hade några tyger hemma jag kunde använda och hon hittade en grönrutigt och ett rosarandigt. Perfekt! :D

Jag skissade upp ett mönster och satte mig vid symaskinen. Blev väldigt nöjd och tycker den är väldigt söt :3 Grönt och rosa är så fint ihop!

Som man kanske förstår av bilden fungerar fodralet så att man stoppar ner nålarna i de små fickorna, viker över den övre kanten, rullar ihop den och knyter ihop snöret.
Snöret är, i det här fallet, en gammal spets som legat i mammas sylåda i jag vet inte hur många år. Tyckte den passade bra ihop med det gröna tyget och fick använda den för mamma :)

Kattungen

Bedårande fodral!



Var någonstans syr man fast spetsen(snöret man knyter med)?

Gillar modellen och har du inget emot lånar jag gärna för att få ett fodral till mina grejer också :)

Har ingen bra förvaring just nu.

2010-11-08 kl. 08:30:15 • URL/Bloggadress: http://buskattungen.wordpress.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: