Höstens presenter

Tänkte nu göra ett samlat inläg för några presenter jag gjort under hösten.
 
Foto: Sanna
Först ut är en virkad nyckelring som ska föreställa kvicken från Harry Potter. Vingarna är från ett mönster som jag tyvärr inte kommer ihåg var jag hittade och resten är virkat på frihand. Inspiration hittade jag via en bild på en virkad kvicken som fanns på Ravelry. Den var gjord till min vän Sanna som en födelsedagspresent då jag visste att hon tycker om Harry Potter. 
 
Detta är faktiskt den första mössa jag stickat någonsin! En annan vän hade pratat om att han ville hemstickade ha en mössa eller vantar någon gång av mig så när han fyllde år gjorde jag den här till honom. Stickad i Svarta fårets Freja (100% akryl) och efter det här mönstret (Ravelry länk).
 
En liten drake till min kusin. Virkad i Tilda på frihand med inspiration från lite googlade bilder. 
 
Sockor till en annan kusin. Hon hade önskat sig stickade sockor så gjorde dessa till henne från det här mönstret. Garnet hette James C Brett Legacy och jag beställde det via loveknitting.com. Problemet var bara att jag var lite sen med att beställa garnet så när jag fick det hade jag fem dagar på mig att sticka sockorna. Men jag klarade det! De var klara samma dag som jag skulle ge bort dem. 
 
Just nu håller jag på med lite julklappar och större projekt vilket gjort att jag inte kan blogga så mycket om dem. Men efter jul lär det dyka upp lite mer!
 

Johanna

åh så himla fint! Kan du inte göra en kvick åt mig också?!
Jag måste skärpa mig och börja pyssla mera :P
Kram /Johanna

2014-12-07 kl. 18:59:10

Salalalalallad

Supersnygga grejer. Du är så himla duktig! :D

2014-12-09 kl. 01:32:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: