Ännu mer garn

Jag har köpt ännu mer garn. Jag kanske har ett problem, jag vet inte. Kunde i alla fall inte låta bli när det både fanns ett par projekt jag ville göra och Drops dessutom hade rea på alla ull och alpacka garner. Garnet köpte jag redan för nån vecka sen men som vanligt glömde jag bort att blogga om det. 
 
Först ut är fyra nystan Drops Karisma. En vit (färg 19), en svart (färg 05) och två blåa (färg17). Dessa ska bli ett par vantar till mig själv. Mer än så vll jag inte avslöja just nu.
 
Det andra garnet jag köpte var Drops Alpacka. Hela tolv (12!) nystan köpte jag i färgen Alpacka mix blå/turkos (färg 834). Av dessa ska jag sticka mig en tröja. 
 
Det var allt garn. Köpte också ett par stickor i storlekar jag saknade ifall jag behövde dem till tröjan eller något annat projekt. Jag har inte stickat med de här garnerna tidigare men har provstickat lite med alpackan och det kändes jättebra. Mjukt och härligt. Någon som använt något av garnerna? Vad tyckte ni om dem?

Luxxie - kreativt kaos

Det är alltid härligt att köpa garn, jag har också lite av ett problem med det. Haha. Jag har stickat i drops alpaca, det är riktigt härligt tycker jag. Det blir riktigt varmt även om det inte är så tjockt. Men det kan ha en tendens att töja ut sig, speciellt efter att ha blivit uppblött.

Svar: Haha, skönt att vet att man inte är ensam med det problemet ;) Det var härligt att höra :) Har stickat en liten bit och det är verkligen mjukt! Ska se upp att det inte töjer sig så mycket vid tvätt då bara :) Tack för tipset/varningen!
Sofia

2014-06-09 kl. 00:18:20 • URL/Bloggadress: http://luxxie.blogg.se

sanja

alpacka är riktigt skönt att sticka med!
Stickade pulsvärmare till mamma för ett år sen :) har lite alpacka som ligger och väntar på framtida projekt. Gillar det skarpt! Fungerade bra både på bambustickor och på metallstickor :)
lycka till!
ska bli kul o se vantarna sen ^-^ och snygga sockor du stickat senaste inläggen!!

Svar: Ah najs! :D Har hunnit sticka en liten bit med det och än så länge verkar det vara så mjukt och härligt! Tack så mycket! :D
Sofia

2014-06-09 kl. 00:54:53 • URL/Bloggadress: http://sashakun.wordpress.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: